Lehdistötiedote

SILVER TIGER – Uutta eläimellistä voimaa Day Cruiser -segmenttiin

Kesän 2018 alussa julkaistu kahdeksanmetrinen, täysin lasikuituinen Silver Raptor saa syksyllä seuraa pikkuveljestä Silver Tiger DC:stä. Tiger on Silver Z-lasikuitumalliston pienin malli ja markkinoiden toinen täysin lasikuituinen Silver. Muotoilultaan Tiger muistuttaa vahvasti Raptor-mallia, ja rungossa on niin ikään käytetty ainutlaatuista ruotsalaista Petestep® -teknologiaa. Silver Tiger on maailman ensiesittelyssä Helsingin Uivassa venenäyttelyssä 16.–19.8.2018 Hondan E-laiturilla.

Pikkuveli Tiger on alkukesästä esiteltyä Raptoria noin kaksi metriä lyhyempi, mutta eläimellistä voimaa löytyy mallista silti enemmän kuin tarpeeksi. Jo 150 hevosvoiman perämoottorilla nopeus kipuaa liki 40 solmuun, ja ajettavuus on samaa huippuluokkaa kuin Raptor. Kuten kaikissa Silver Z-malleissa, myös Tiger DC:n runko on valmistettu patentoitua Petestep®-teknologiaa hyödyntäen. Petestep®-runkoteknologian ansiosta veneet ovat pehmeäkulkuisia, hiljaisia ja roiskekuivia. Se tekee laineilla huristelusta hauskaa ja vauhdikasta, mutta samalla ajaminen on turvallista ja meno vakaata.

Tyylillisesti Tiger DC on kuin pienempi kopio Raptorista; pikkuveljellä koet saman ajamisen riemun, mutta hieman ohuemmalla lompakolla. Uhkean rohkea muotokieli on tasapainotettu rauhallisilla tekstiili- ja lattiamateriaalivalinnoilla, jotka ovat isoveljestä tuttuja. Kuten Raptorissa, myös muissa Z-malleissa on vakiona ankkuri-/köysiboksit perässä ja keulassa, sekä kannelliset säilytyspaikat lepuuttajille veneen takakulmissa. Tigerin tuulilasin väliovesta on pääsy rappusia pitkin keulakannelle, jossa on integroitu rantautumista helpottava porras, keulapuskuri sekä mahdollisuus tehokkaan valonheittimen asentamiseen, jolla veneilet turvallisesti myös pimenevinä syysiltoina. Keulakannen alla on makuutilat kahdelle aikuiselle, suuret säilytystilat sekä paikka portta-potille.

Veneen linjakas tuulilasimuotoilu, joka ulottuu pitkälle sivuille, auttaa pitämään ajoviiman tehokkaasti poissa matkustamosta ja kuljettajalla on optimaalinen näkyvyys kaikissa ajo-olosuhteissa. Ohjaamo on suunniteltu sekä ergonomia että tyylikkyys mielessä pitäen; kuljettajan ajoasento ja näkymä eteenpäin on hyvä niin istualteen kuin seisaaltaan ajaessa, ja kaikki hallintalaitteet ovat käden ulottuvilla.

Kuljettaja istuu pyöritettävässä erillisistuimessa ja apukuljettaja sohvamaisessa taittoselkänojapenkissä, ja näin ollen seurustelu takapenkillä istuvien kanssa on sujuvaa. Vene on hyväksytty kuudelle hengelle, joille veneen takaosassa on riittämin tilaa U-sohvan ansiosta. U-sohvan alla olevat säilytystilat ovat luonnollisesti lukittavissa. Taka-avotilaan pystyttää nopeasti jalallisen pöydän, jonka äärellä seurustelu on mukavaa ja samaista tasoa hyödyntäen koko taka-osa muuntautuu kädenkäänteessä suureksi aurinkotasoksi. Lisämukavuutta retkeilyyn tuo apukuljettajan pulpetin pentteri, jossa tiskiallas sekä paikka hanalle ja kannettavalle kaasuliedelle (lisävaruste). Lisävarusteena veneeseen on saatavissa myös vetolaatikkojääkaappi, joka sijoitetaan apukuljettajan penkin alle. Vakiona penkin alla on säilytystila.

Silver Tiger on Day Cruiser -segmentin kuumin tulokas, joka soveltuu niin huviajeluihin ja retkeilyyn kuin yhteysveneilyyn. Hillityn värimaailmansa ansiosta vene on ajaton ja sopii laajalle käyttäjäkunnalle, mutta rohkea runkomuotoilu ja urheilullinen olemus kääntää varmasti päitä kun sillä saapuu satamaan.

–––––––––––––––––––

 

Ruotsalaisen Petestep AB:n toimitusjohtaja Jonas Danielsson on Uivan venenäyttelyn torstaipäivänä 16.8. Hondan osastolla kertomassa lisää Petestep®-teknologiasta ja sen hyödyistä veneilijöille. Tervetuloa juttelemaan ja oppimaan lisää!

www.petestep.com

Silver Z -lasikuitumalliston on suunnitellut yksi Skandinavian tunnetuimmista muotoilutoimistoista, norjalainen Eker Design AS, jolla on vankka kokemus myös veneiden suunnittelusta. Ruotsalainen Petestep Ab on vuorostaan kehittänyt veneiden rungoissa käytettyä patentoitua Petestep®-teknologiaa. Tällä teknologialla, joka on alunperin kehitetty kilpaveneilyssä, veneisiin on saatu roiskekuiva ja hiljainen käyttömukavuus, sekä johdonmukainen, vakaa ajettavuus. Yhteistyössä Eker Designin kanssa Oy Brandt Ab:n tuotekehitystiimi on muokannut veneistä pohjoismaalaisen veneilijän tarpeita ja toivomuksia vastaavia.

Kotimainen Silver-Veneet Oy on vuodesta 1991 suunnitellut ja valmistanut veneitä suurella sydämellä ja tinkimättömällä ammattitaidolla Etelä-Pohjanmaalaisessa Ähtärin kaupungissa. Alussa veneitä valmistettiin pelkästään ns. AluFibre™-rakenteella (Y-sarja), mutta vuonna 2017 se toi markkinoille myös kaksi täysalumiinista Silver X-mallia. Kun Silverin mallisalkkuun nyt vielä lisätään kolmas tukipilari, täyslasikuituinen Silver Z -mallisarja, voimme varmuudella todeta, että Silverillä on tästä lähtien varteenotettavia venevaihtoehtoja kaikille veneilijöille. Silver on ainut venemerkki, jonka valikoimaan kuuluu kolme täysin eri valmistusmateriaalin mallisarjaa; AluFibre, täysalumiini ja täyslasikuitu. Lasikuitumallistosta tähän mennessä on julkaistu Raptor DCz ja Tiger DCz – loput kaksi mallia, Tiger BRz ja Viper DCz on tarkoitus esitellä vuoden sisällä.

Liitetiedostot

Alkuperäinen artikkeli, liitetiedostot ja korkearesoluutiokuvat


Kuvat


Takaisin listaukseen

Sulje
Sulje