Kesän 2018 alussa julkaistu kahdeksanmetrinen, täysin lasikuituinen Silver Raptor saa syksyllä seuraa pikkuveljestä Silver Tiger DC:stä. Tiger on Silver Z-lasikuitumalliston pienin malli ja markkinoiden toinen täysin lasikuituinen Silver. Muotoilultaan Tiger muistuttaa vahvasti Raptor-mallia, ja rungossa on niin ikään käytetty ainutlaatuista ruotsalaista Pe- testep® -teknologiaa. Silver Tiger on maailman ensiesittelyssä Helsingin Uivassa venenäyttelyssä 16.–19.8.2018 Hondan E-laiturilla.
Pikkuveli Tiger on alkukesästä esiteltyä Raptoria noin kaksi metriä lyhyempi, mutta eläimellistä voimaa löytyy mallista silti enem- män kuin tarpeeksi. Jo 150 hevosvoiman perämoottorilla nopeus kipuaa liki 40 solmuun, ja ajettavuus on samaa huippuluokkaa kuin Raptor. Kuten kaikissa Silver Z-malleissa, myös Tiger DC:n runko on valmistettu patentoitua Petestep®-teknologiaa hyödyntäen. Petestep®-runkoteknologian ansiosta veneet ovat pehmeäkulkuisia, hiljaisia ja roiskekuivia. Se tekee laineilla huristelusta hauskaa ja vauhdikasta, mutta samalla ajaminen on turvallista ja meno vakaata.
Tyylillisesti Tiger DC on kuin pienempi kopio Raptorista; pikkuveljellä koet saman ajamisen riemun, mutta hieman ohuemmalla lompa- kolla. Uhkean rohkea muotokieli on tasapainotettu rauhallisilla tekstiili- ja lattiamateriaalivalinnoilla, jotka ovat isoveljestä tuttuja. Ku- ten Raptorissa, myös muissa Z-malleissa on vakiona ankkuri-/köysiboksit perässä ja keulassa, sekä kannelliset säilytyspaikat lepuuttajille veneen takakulmissa. Tigerin tuulilasin väliovesta on pääsy rappusia pitkin keulakannelle, jossa on integroitu rantautumista helpottava porras, keulapuskuri sekä mahdollisuus tehokkaan valonheittimen asentamiseen, jolla veneilet turvallisesti myös pimenevinä syysiltoi- na. Keulakannen alla on makuutilat kahdelle aikuiselle, suuret säilytystilat sekä paikka portta-potille.
Veneen linjakas tuulilasimuotoilu, joka ulottuu pitkälle sivuille, auttaa pitämään ajoviiman tehokkaasti poissa matkustamosta ja kuljetta- jalla on optimaalinen näkyvyys kaikissa ajo-olosuhteissa. Ohjaamo on suunniteltu sekä ergonomia että tyylikkyys mielessä pitäen; kul- jettajan ajoasento ja näkymä eteenpäin on hyvä niin istualteen kuin seisaaltaan ajaessa, ja kaikki hallintalaitteet ovat käden ulottuvilla.
Kuljettaja istuu pyöritettävässä erillisistuimessa ja apukuljettaja sohva- maisessa taittoselkänojapenkissä, ja näin ollen seurustelu takapenkillä istuvien kanssa on sujuvaa. Vene on hyväksytty kuudelle hengelle, joille veneen takaosassa on riittämin tilaa U-sohvan ansiosta. U-sohvan alla olevat säilytystilat ovat luonnollisesti lukittavissa. Taka-avotilaan pystyt- tää nopeasti jalallisen pöydän, jonka äärellä seurustelu on mukavaa ja samaista tasoa hyödyntäen koko taka-osa muuntautuu kädenkäänteessä suureksi aurinkotasoksi. Lisämukavuutta retkeilyyn tuo apukuljettajan pulpetin pentteri, jossa tiskiallas sekä paikka hanalle ja kannettavalle kaasuliedelle (lisävaruste). Lisävarusteena veneeseen on saatavissa myös vetolaatikkojääkaappi, joka sijoitetaan apukuljettajan penkin alle. Vakiona penkin alla on säilytystila.
Silver Tiger on Day Cruiser -segmentin kuumin tulokas, joka soveltuu niin huviajeluihin ja retkeilyyn kuin yhteysveneilyyn. Hillityn värimaailmansa ansiosta vene on ajaton ja sopii laajalle käyttäjäkunnalle, mutta rohkea runkomuotoilu ja urheilullinen olemus kääntää varmasti päitä kun sillä saapuu satamaan.
Maailman Ensiesittely Helsingin Uiva-venenäyttelyssä 16.-19.8.2018 Hondan E-laiturilla. Tervetuloa tutustumaan!
Lataa alkuperäinen lehdistötiedote: