Silver lasikuitumallisto täydentyy toisella bow riderilla, Puma BR:lla. Tämä vajaa kuusimetrinen tehopakkaus tulee olemaan Z-sarjan pienin, asettuen suomalaisten suosimaan alle 6-metristen luokkaan. Puma BR jatkaa muotokieleltään Z-sarjasta tuttua palkittua linjaa. Puman isoveli Tiger DC on palkittu European Powerboat of the year- sekä Best of Boats -palkinnoilla.
Pumaan on saatu pienestä koostaan huolimatta ison veneen mukavuus. Veneessä matkustaa miellyttävästi jopa seitsemän aikuista, ajo on vakaata ja pehmeää sekä ohjaustuntuma tarkka. Kuljettaja ja kartturi istuvat mukavasti pyöritettävissä pehmeissä erillisistuimissa. Rannassa ollessa tuolit kääntyvät viihtyisäksi seurusteluryhmäksi perän sohvan kanssa. Yhdessä lisävarusteena saatavan pöydän kanssa veneen avotilassa viettää leppoisasti pidempäänkin iltaa. Vene on mahdollista varustaa peräkuomulla, jolloin sadekaan ei häiritse veneessä oleilua. Sohvan sisään saa lisävarusteena jääkaapin pitämään matkaeväät kylminä.
Pumassa on kokoonsa nähden erinomaiset säilytystilat, esimerkiksi perän avotilan sohvan sisään saa isommatkin matkatavarat, wakeboardin tai vesisukset ja keulan avotilan penkkien sisään mahtuu viikonlopun ruokaostokset. Apukuljettajan edessä olevaan tilavaan säilytyslaatikkoon saa ajon aikana tarvittavat tavarat suojaan. Keulasta ja perästä löytyvät laatikot köysille ja ankkurille. Pumassa on myös isommista veneistä tutut omat kannelliset säilytyspaikat lepuuttajille. Säilytyslaatikot on sijoitettu veneen takanurkkiin, tilaan, joka jää yleensä veneissä hyödyntämättä. Säilytyslaatikot helpottavat rantautumista, kun lepuuttajat löytyvät näppärästi omilta paikoiltaan.
Kuten muissakin Z-sarjan malleissa, myös Pumassa on pitkälle veneen sivuille ulottuva tuulilasi aidosta lasista. Pitkä tuulilasi suojaa tehokkaasti myös takana istuvia ja aito lasi mahdollistaa tuulilasinpyyhkimien käytön. Pitkälle jatkuva tuulilasi takaa kuljettajalle optimaalisen näkyvyyden kaikissa ajo-olosuhteissa. Tuulilasia kehystää musta, tyylikäs ja tukeva kaide. Ohjaamoa suunniteltaessa on huomioitu sekä tyylikkyys että kuljettajan hyvä ergonomia, kuljettajan ajoasento on hyvä niin seisten kuin istualtaan ja kaikki hallintalaitteet ovat käden ulottuvilla.
Ohjauspulpetin ja kartturin välissä on suojaava väliovi pitämässä viimaa poissa matkustamosta.Keulan vakiovarusteiset haponkestävät kaiteet helpottavat veneeseen nousua ja tuovat turvaa veneessä liikuttaessa. Tilavat uimatasot tekevät perän kautta veneeseen nouseminen vaivattomaksi. Suurilla uimatasoilla on tilaa laittaa vesiurheiluvälineet päälle ja uimaportaita pitkin kapuaa kätevästi takaisin veneeseen. Puma onkin päiväveneilijöiden ja mökkiläisten lisäksi mitä mainioin myös vesiurheilijoille.
Puman nousulistaton pohja tarjoaa miellyttävän pehmeät kyydit. Veneen saa varustettua 80–115 hevosvoiman moottorilla. Rungon hyvät palteet mahdollistavat vakaan ajon ja pitävät matkustajat kuivina.
Kompaktiin Bow Rideriin on saatu mahdutettua mukavasti kaikki, mitä päiväveneilyltä voi toivoa. Veneen kattavan vakiovarustuksen lisäksi Puma on mahdollista varustaa laajalla valikoimalla lisävarusteita. Veneeseen on saatavilla edullinen Comfort pack tai kattava Premium pack, joiden varusteet täyttävät vaativammankin kriteerit.
Vene lanseerataan helmikuun puolessavälissä virtuaalisesti ja Honda Marinen showroomissa Vantaan Porttipuistossa.
SILVER PUMA BR
Pituus 5,85 m
Leveys 2,16 m
Kuivapaino n. 750 kg
Moottorisuositus 80–115 hv
Alkuperäinen artikkeli, liitetiedostot ja korkearesoluutiokuvat